marți, 15 ianuarie 2013

Project: Restoring a Reel-To-Reel Tape Player/Recorder: TEAC A-3440.

There is a while since my last post; there is not so much time available as it used to be last year. But I was still looking for some new items to add to my collection. At some moment, when I received help for my Rostov 105 project I saw for the first time a different reel-to-reel tape player/recorder, a TEAC A-3340S.
Ever since, I was looking constantly for such a similar model. Now I have a TEAC A-3440. I just took it few days ago; I was doing some tests with the previous owner, and generally speaking it works just fine. It needs some cleaning inside, especially some contacts for the electronics modules, and some lubrication. So far I was able to lubricate the pinch roller, the capstan - by removing the dust cap, and the left side guide roller. It plays very nice, I did not test the recording function yet, and it is moving the tape fast forward and rewind, as it should be. It also brakes quickly, and generally speaking it is functioning quietly.
You can see below some pictures of it and one movie:




8 comentarii:

  1. un lucru frumos ceea ce faceti, magnetofonul mi-a ramas unul din cele mai dragi lucruri din copilarie.bravo

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Draga Domnule Coman, va multumesc pentru apreciere. Si in cazul meu pasiunea pentru magnetofoane tot din copilarie vine. Toate cele bune!

      Ștergere
    2. sant in tratative pentru un deck isoloop de la technics cu 4 piste.are si redare pe 2 piste.model rs1506 . pretul e foarte mare si vanzatorul nu intelege ca trebuie desfacut complet dupa achizitie pentru inlocuri condensatoare, rulmenti etc.
      va tin la curent :D

      Ștergere
    3. Da, am vazut despre ce este vorba. Sunt relativ rare, si asa cum spuneti, nu sunt printre cele mai ieftine modele. Sunt insa deosebite si cred ca merita efortul de a cumpara unul si de a il pastra in conditii bune. Am urmarit o bucata de vreme acest model deoarece atrage atentia prin modul de transport al benzii, in plus m-au atras si accesoriile care pot fi grupate impreuna cu el (NAB-urile deosebite si rolele negre).
      Am citit ca sunt fiabile si ca sunt construite cu componente de calitate.
      Despre vanzator... imi imaginez ca daca are asa ceva, nu este un nestiutor, cred ca intelege ce are si cred ca a urmarit piata.
      Va urez succes.

      Toate cele bune.

      Ștergere
    4. da , omul stie ca se dau cu aproape o mie si cere exact suma. am vazut in italia pe un site cu 500 de euro dar implica mult transport iar anuntul a disparut in 2 zile si pana la urma pe asta l am testat si se incadreaza in marja de uzura pe care mi o pot asuma. chiar daca nu il iau o sa i fac cateva poze calitative sa vi le trimit daca doriti.
      daca il iau o sa l pozez si "dezbracat".
      cele bune catre dvs.

      Ștergere