sâmbătă, 14 aprilie 2012

Proiect: Restaurare Magnetofon Rostov 105 - Reglare Indicatie VU-metre.

De la inceput vreau sa precizez ca pentru moment aceasta procedura nu o stapanesc aproape deloc, nu am inteles in totalitate cum se regleaza corect indicatia VU-metrelor. Caut in continuare informatii legate de aceasta procedura.
Cu ajutorul unor informatii primite prin intermediul forumurilor de discutii, sau de la cei cu care colaborez periodic, am inteles ca zona etalonata cu negru pe VU-metru se termina cand frecventa semnalului audio la intrare atinge 400Hz si un nivel de -1dB, vezi mai jos:


Pentru generarea unui semnal audio cu frecventa de 400Hz, am folosit un program "free" pentru editare audio - Audacity 2.0.0, un laptop si un multimetru cu care am masurat frecventa pe care am introdus-o in programul de editare, vezi mai jos:


Am introdus semnalul pe intrarea aferenta unui alt dispozitiv tape, alt magnetofon sau casetofon practic la vremea respectiva, si am ajustat potentiometrele semireglabile aferente celor doua VU-metre, vezi mai jos modulul si apoi semireglabilii:



Asa cum am scris la inceput, pentru moment nu sunt convins de corectitudinea reglajului facut, am sa mai caut informatii si pe masura ce ma lamuresc, am sa revin cu detalii suplimentare. De exemplu, ar trebui sa ma edific de unde vine aceasta frecventa de 400Hz, care ar trebui sa fie pozitia corecta a butonului cu care se regleaza nivelul semnalului dupa ce este preluat la intrarea in magnetofon, cum se regleaza LED-urile rosii aflate deasupra VU-metrelor.

2 comentarii:

  1. Salut.Acele reglaje se fac in fabrica in conditii de laborator si se masoara cu un aparat numit voluboscop.Cel mai important este ca indicatoarele de vu-metru trebuiesc reglate in timpul redarii de pe banda, nu cand primesti semnal din exterior ca si atunci cand inregistrezi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am spus in postul meu ca nu stapanesc aceasta tehnica, nu am nici aparatura necesara pentru a executa aceste reglaje.
      Am sa revin asupra acestui subiect in viitor, deoarece am primit ajutor din partea unui pasionat, acum VU-metrele magnetofonului meu sunt reglate, le-a reglat el.

      Ștergere