marți, 28 februarie 2012

Proiect: Restaurare Magnetofon Rostov 105 - Reducere Zgomot Functionare Transformator.

De aceasta data vreau sa explic un mic truc, cum am scapat de "bazaitul" de functionare specific transformatoarelor. Acest zgomot a devenit insuportabil pe masura ce am lucrat la magnetofon. Am crezut ca trebuie sa montez un alt transformator. Ideea este ca acest zgomot s-a accentuat cu fiecare lucrare la magnetofon, la inceput nu mi-am dat seama de ce, insa dupa ce l-am demontat si am vazut despre ce este vorba... am inteles. Am sa explic mai jos.
Iata cum arata transformatorul:


Infricosator si foarte greu, dupa parerea mea.
In imaginea de mai jos se poate vedea un sistem de strangere, de rigidizare a transformatorului:



Privit de sus, si montat pe magnetofon, tranformatorul cu cele patru suruburi de strangere arata ca in imaginea de mai jos:



Cele patru suruburi se strang cu o forta moderata si se "sigileaza" cu vopsea. Efectul este imediat, zgomotul transformatorului dispare aproape complet. "Bazaitul" a aparut si a devenit puternic datorita faptului ca am manevrat foarte mult magnetofonul pe parcursul lucarilor, l-am intors pe toate fetele, si datorita greutatii foarte mari, transformatorul s-a slabit, permitand tolelor sa vibreze.

4 comentarii:

  1. sti cumva ce curenti ies din traf? eu am 2 amplif si ma gandeam daca merg aman2 pe un traf.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pot sa va spun care sunt tensiunile furnizate de sursa magnetofonului (transformator + modulul redresor + stabilizator):
      - +15V, -15V, +9V stabilizate;
      - +27V, -27V, +12V, +6V nestabilizate;
      - 106/118V, 80V alternative.
      In viitor am sa studiez mai atent sursa, acum nu stiu exact cum sunt identificate iesirile fiecarei tensiuni din secundarul transformatorului.

      Ștergere
  2. Astfel de aparate,pe masura ce umblii in ele,se deterioreaza iremediabil,de accea cele sigilate au un pret foarte ridicat fata de cele care ua fost depanate.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu impartasesc punctul Dumneavoastra de vedere legat de depanare si deteriorare. Daca as continua aceasta logica, atunci fostele unitati de service (Radio Progres, de exemplu cea care a functionat la Piata Kogalniceanu) ar fi trebuit sa se numeasca Unitatea de Deteriorare Iremediabila, iar cei care au lucrat acolo sa se numeasca "stricatori". Cunosc si alti fosti lucratori la Radio Progres, va rog sa nu-i mai jigniti, bine?
      Cuvantul "pret" nu isi are locul pe blogul meu, sa nu-l mai folositi aici. Nu promovez servicii de depanare, nu vand nimic si nu intermediez nimic!

      Ștergere