De aceasta data as vrea sa prezint o proba functionala facuta cu un set de role de Aluminiu de 22cm (de fapt am doua role pline si una de lucru). Le-am gasit acum aproape doua luni pe Internet. Cu ajutorul unui pasionat de muzica si magnetofoane, rolele au fost incarcate cu banda noua, le-au fost atasate capete de banda si au fost inregistrate.
Mai jos se poate vedea cam ce a iesit:
Buna seara,
RăspundețiȘtergereAm urmarit postarile dumneavoastra si chiar sunt uimit de ceea ce a-ti realizat cu rostovul. Am si eu unul, iar la aceasta vrea sa ma asigur ca tensiunile sunt in regula, s.a.m.d.. O nedumerire am, aveti cumva schema magnetofonului? Sau vreun tutorial dintr-o revista. M-ar interesa tare mult
Multumesc anticipat de raspuns. Si spor la reconditionat.
Buna Ziua, din ceea ce am reusit sa aflu cautand pe Internet, pe forumuri (atat Romanesti dar mai ales Rusesti), am inteles ca producatorul a publicat doua manuale pentru acest model de magnetofon, ca aproape toti producatorii de altfel: un manual utilizator si un manual de service. Unul din manuale, inca nu am aflat care, era insotit si de o mapa cu planse reprezentand schemele electronice si cablajele pentru modulele magnetofonului plus schema cinematica, 25 de astfel de planse. Eu am gasit cateva planse pe forumurile Rusesti, folosind Google Translate. Spune-mi ce schema ai nevoie si poate te pot ajuta.
ȘtergereSarbatori Fericite!
ȘtergereDeci pe forumuri rusesti gasesc discutii de acest gen. Nu m-am gandit la aceasta cale. Am gasit scheme intre timp si m-am apucat de treaba.
Am vazut cum a-ti etalonat viteza de lucru. Eu neavand un frecventmetru, am inregistrat 95 de cm de banda la 1 KHz. In capetele celor 95 de cm de banda am pus capete unei benzi inutile, iar apoi am verificat daca cei 95 de cm sunt parcursi in 5 secunde. Daca este mai mult sau mai putin, fac reglajul din cele 2 semireglabile. Ce parere aveti privind aceasta metoda?
Culmea este ca ulterior am reusit sa masor prin intermediul calculatorului, o frecventa de 976 de Hz.
Un alt lucru care l-am mai observat este ca schema difera de la Rostov 105 si 105-S1, eu avand-ul pe cel din urma. Un exemplu privind diferente ele Rostov-uri este preamplificatorul de AF (sau amplificatorul preliminar - cum traduce Google). La prima versiune de Rostov, Fet-urile sunt puse inainte de circuitul corector de ton, semnalul de putere fiind direct din circuitul integrat. La urmatoarea versiune de Rostov, fet-urile sunt puse dupa corector. Din aceasta cauza, sunetul era distorsionat (posibil vechiul posesor o fi facut vreun abuz audio). Ca sa remediez problema, am modificat schema aducandu-o la prima versiune a Rostovului. Ulterior au disparut si problemele. Doar o mica curiozitate am, mai precis, pe schema preamplificatorul este notat cum ca tensiunea de iesire este de 0.5 volti c.a. si 5 volti in c.c.. Ulterior am masurat tensiunile, la curent continuu, voltmetru imi indica 5 volti, dar pe alternativ 10 volti. Va rog, daca aveti posibilitatea de a face o masurare la mufa de semnal ce pleaca spre amplificatorul de putere si sa-mi spuneti daca aveti 10 volti alternativ sau o alta valoare. Sunt tare curios de unde provine aceasta diferenta de tensiune.
O zi buna va doresc.
Iata si diferenta: http://img7.imageshack.us/img7/6883/prcrctnrostov.png
Buna Ziua, Hristos A Inviat!
ȘtergereDa, cam asa gasesc si eu informatiile de care am nevoie, am facut analogia cu Dacia, pe forumurile Romanesti pentru Dacia sunt si utilizatori straini care afla informatiile de la "sursa", de la utilizatorii de dacii din Romania.
Metoda de reglare a vitezei este interesanta, eu nu m-am gandit la ea.
Mai sunt inca doua diferente pe care le-am vazut eu: la modulul de control al motorului cabestan, motorul nu functioneaza in continuu la 105-S1, si a doua la partea mecanica de transport a benzii unde este un ghidaj de banda in minus la iesirea din blocul capetelor si rola presoare este actionata un pic diferit si este mai mare.
Am sa fac masuratorile la urmatoarea "deschidere" a magnetofonului.
Buna ziua,
RăspundețiȘtergereAm si eu un Rostov 105 si i-am pierdut lampa/siguranta din spate sus care porneste magul... stiti unde as putea gasi asa ceva? :)
Siguranta (nu este o lampa) o puteti cauta in magazinele de electrocasnice, cred ca se gaseste relativ usor, eu n-am fost nevoit sa caut sigurante. Daca este vorba despre capacul de plastic care tine siguranta in contact, atunci se poate gasi doar la cei care vand piese din dezmembrari. Eu nu am nici capacul si nici siguranta. Toate cele bune, Gabriel.
RăspundețiȘtergereVa multumesc!
ȘtergereCapacul il am inca, doar siguranta nu mai este!
Tot ce tin minte e ca siguranta aceea era un pic diferita de altele.. dar poate ma insel
Cu placere. Da, este un pic mai groasa fata de cele aflate in interiorul aparatului. Difera amperajul la care trebuie sa reziste. In cutie, in pachetul original, era furnizata o siguranta de rezerva calibrata la 5A. Toate cele bune, Gabriel.
Ștergere
RăspundețiȘtergereEU am un mag 105 Si am perdut sigurantele din el am capacul din spate la el SI am cumparat alte sigurante le-am pus SI o arde PE a generala cand bagi in priza ma puteti ajuta cu magnetofonul rostov 105
Nu va pot ajuta, eu intretin doar aparatura proprie.
ȘtergereToate cele bune, Gabriel.
Am un magnetofon rostov 105 SI am rupt fara Sa vreau fluturele la tambur din stânga cum pun alt tambur la el
RăspundețiȘtergereDaca aveti deja tamburul, trebuie sa demontati panoul frontal si aveti acces la tamburi. Aici trebuie sa retineti pozitia tamburului original apoi slabiti surubul care il tine fix pe axul motorului. Montati tamburul nou, strangeti surubul de fixare si montati panoul frontal. Mentionez ca nu am piese de rezerva, in cazul in care aveti nevoie.
ȘtergereToate cele bune, Gabriel.